Portal farmaceuta Studenti sajt
14-10-2008, 16:14:41 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrujte ->[uputstvo].
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duzinom trajanja prijave
IZABERITE JEZIK: Srpski Engleski Prijavite se!
Novosti:
 
  Home   Forum   Pomoć Traži Tags Galerija Prijava chat Registracija  
wap wap2 imode sitemap

 Str: [1]   Dole
  Ispis  
Autor Tema: Smanjenjem soli do vitke linije  (Poseta: 376 )
 
0 Članova i 1 Gost pregleda ovu temu.
Bred
The S[h]ef
Administrator
Doktor daktilografskih nauka
*******
Offline Offline

Pol: Muški
Postova: 13504


Nije za svakog roba sloboda ...


WWW
« : 24-02-2008, 22:48:26 »

Smanjenje količine soli u ishrani dece moglo bi da predstavlja prečicu ka očuvanju njihove vitkosti i zdravlja, zaključili su stručnjaci s londonskog Univerziteta Sent Džordž.

Stručnjaci su ustanovili da deca koja jedu manje soli piju i manje zaslađena bezalkoholna pića, što smanjuje rizik od visokog pritiska i gojaznosti, a time i od infarkta i šloga kasnije u životu, preneo je Rojters.

Po rečima dr Feng He, vođe istraživanja, dokazano je da su zaslađena bezalkoholna pića značajan izvor kalorija i da su u vezi sa gojaznošću mladih ljudi.

Kad deca starosti od četiri do 18 godina smanje unos soli za polovinu, njihova potrošnja slatkih bezalkoholnih pića smanjuje se za dva napitka nedeljno, što znači da se unosi 250 kilokalorija manje.

Dr Feng i njene kolege analizirali su podatke britanskog nacionalnog istraživanja iz 1997. godine na 2.000 dece navedenog starosnog raspona, koja su vodila dnevnik unosa hrane i pića. Ispostavilo se da smanjenje unosa soli za 1 gram dnevno rezultira smanjenjem konzumiranja tečnosti za 100 grama.

Zbog toga dr Feng preporučuje roditeljima da prilikom kupovine čitaju podatke o sastavu na prehrambenim proizvodima i biraju one manje slane, kao i da ne dodaju so hrani tokom kuvanja, niti za stolom.

Dr Feng ističe da čovekovi receptori za ukus soli čak ne mogu ni da registruju redukciju ovog začina u hrani između 10 i 20 odsto.

Prema preporuci Američke asocijacije za srce, zdrave odrasle osobe trebalo bi da svedu unos soli na 2,3 grama dnevno ili otprilike jednu kašičicu.

Britanci i Amerikanci, inače, najviše soli (do 75 odsto) unose kroz prerađenu hranu - sosove od paradajza, gotove supe, konzervisana i polupripremljena jela.

b92
Evidentirano
Tags: Smanjenjem soli vitke linije receptori visok pritisak gojaznost 
 Str: [1]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
eXTReMe Tracker Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc || arhiva | kalendar
Copyright © 2006-2008 "Farmacija Forum", all rights reserved.
Stranica je generirana za 0.119 sekundi uz 30 upita.