Trudnim ženama lekari već dugo savetuju da ograniče količinu kafeina koju unose u sebe. Jedno novo istraživanje potvrđuje da kafein može dramatično da poveća šansu da dođe do spontanog pobačaja.
Nova studija pokazuje da trudne žene koje piju šolju i po kafe dnevno – odnosno više od 200 miligrama kafeina – imaju dvostruko veći rizik da dožive spontani pobačaj. Upozorenje važi i za čaj, gazirana pića skafeinom, pa čak i neke lekove.
Dr Trejsi Flenegan je ginekolog specijalista.
Ono što je drugačije kod ove studije, jeste da pokazuje da i prilično nizak nivo kafeina može da se dovede u vezu sa pobačajem, a to je vrlo važno", kaže ona.
Istraživanje pokazuje da se i kod onih žena koje su konzumirale manje od 200 miligrama kafeina dnevno - rizik od sponatanog pobačaja povećao. Niko zna zbog čega kafein ima takav efekat, ali stručnjaci smatraju da
možda ubrzava ritam srca kod fetusa ili smanjuje dovod krvi do bebe. Studiju je obavila neprofitna organizacija
«Marć of Dimes», lider u oblasti zdravstvene nege majke i deteta. Iako najmanje jedan stručnjak tvrdi da do najvećeg broja pobačaja dolazi zbog anomalija kod fetusa, autori studije kažu da bi trudne žene trebalo da pokušaju da prestanu sa konzumiranjem kafeina bar u prva tri-četiri meseca trudnoće.
http://www.voanews.com/serbian/2008-03-08-voa7.cfm
--
kafein=kofein, greska u prevodu.

Kafein pomaže koži da se liši štetnih ćelija pre no što postanu kancerogeneMožda i vaša koža ima slične potrebe. Naučnici su naime otkrili da kafein pomaže koži da se liši štetnih ćelija pre no što postanu kancerogene. Kafein u kafi ili čaju pomaže da ostanemo budni, a istraživači tvrde da ista supstanca može da pomogne organizmu da se liši kancerogenih ćelija kože. Pol Ngiem, sa medicinskog fakulteta države Vašington:
«Nakon sprvođenja nekoliko eksperimenata čini se da kafein može selektivno da uništava oštećene ćelije.»
Pol Ngiem sa Univerziteta države Vašington član je istraživačkog tima koji je izložio miševe ultra violetnim zracima i potom im namazao kožu losionom koji sadrži kafein. U tekstu objavljenom u časopisu koji se bavi istraživanjem raka tim je naveo da su miševi čija je koža tretirana kafeinom izgubili dvostruko više oštećenih ćelija nego pod normalnim okolnostima.
«Takodje je primećen manji broj dugoročnih promena nastalih izlaganjem ultravioletnim zracima poput bora i sličnih promena na koži.»
Ngiem dodaje da kafein po svemu sudeći delimično blokira protein u kožnim ćelijama koji obezbedjuje da se DNK korektno čita. Ukoliko je taj protein blokiran, zdrave ćelije su u redu, ali stradaju kancerogene ćelije. On ističe da su potrebna dodatna istraživanja, ali da bi kreme za sunčanje u budućnosti mogle da sadržati kafein.
«Sam kafein ima kapacitet da blokira ultra violetne zrake i pretpostavka je da bi mogao da se iskoristi za obične kreme za sunčanje.»
To bi omogućilo i jačanje odbrambenog sistema organizma u borbi protiv raka.
voanews.com