Korisnicko Ime
Ultra mega giga forumas

Offline
Pol: 
Postova: 1826
Neću žvaku, hoću kusur!!!!!!!
|
 |
« : 14-04-2007, 17:04:58 » |
|
Šta parče sira, čaša vode i brokoli imaju zajedničko?
Sudeći po rezultatima novog istraživanja, konzumiranje ovih namirnica umanjuje ukus cigareta. Istraživanje je takođe pokazalo da ukus cigarete uvećava konzumiranje mesa ili pijenje alkohola i svih napitaka koji u sebi sadrže kofein.
Nova saznanja mogu pomoći pri kreiranju specijalne dijete koja bi mogla olakšati proces ostavljanja pušenja.
„Pušenje nije vezano isključivo za unošenje nikotina, veoma bitne faktore za pušače, kada su cigarete u pitanju, predstavljaju ukus i čulna zadovoljstva. Pronalažanje određenih namirnica koje mogu pokvariti užitak pušenja može pomoći ljudima pri odvikavanju od pušenja“, izjavio je Džozef Mek Lemon, profesor na Katedri za psihijatriju Univerziteta Duke.
Mek Lemon je otkrio da su mlađi pušači osetljiviji na hranu koja pogoršava ukus cigareta, dok su osobe koje puše manje od pakle na dan osetljivije na hranu koja pojačava ukus cigarete, kao što su to kafa, meso i alkoholna pića. Dugogodišnji pušači pokazali su osetljivost na obe vrste stimulansa.
Istraživači smatraju da ova otkrića mogu pomoći doktorima prilikom određivanja posebnih dijeta za osobe koje pokušavaju da se odviknu od pušenja.
„Nema ništa loše ako pušači probaju neke od ovih stvari. Pokušajte da pijete obrano mleko ili neki drugi mlečni proizvod, konzumirajte dosta vode i jedite puno voća i povrća pre nego što odlučite da ostavite cigarete – i onda procenite da li i dalje uživate u pakli cigareta. Svaki novi trag koji bi nam pomogao u kreiranju novih terapija veoma nam je važan u borbi protiv jednog od najčešćih uzroka smrti u Americi“, dodao je Mek Lemon.
Naučnici smatraju da su potrebna dalja testiranja kako bi otkrili tačan način na koji određena hrana poboljšava ili pogoršava ukus cigareta i da li modifikovanje ishrane može povećati uspeh odvikavanja od pušenja.
„Ova saznanja neće nam pomoći da otkrijemo da li ima života na Marsu, ali će sigurno pokrenuti nova istraživanja koja se tiču uloge hrane u procesu odvikavanja od pušenja. Ovo istraživanje nije dalo odgovor na sva pitanja, ali mislim da nam je otvorilo nove, veoma značajne teme koje možemo dalje proučavati“, izjavio je predsednik kampanje za borbu protiv pušenja maloletnika Metju Majers.
b92
|