Portal farmaceuta Studenti sajt
30-08-2008, 00:31:10 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrujte ->[uputstvo].
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duzinom trajanja prijave
IZABERITE JEZIK: Srpski Engleski Prijavite se!
Novosti:
 
  Home   Forum   Pomoć Traži Tags Galerija Prijava chat Registracija  
wap wap2 imode sitemap

 Str: [1]   Dole
  Ispis  
Autor Tema: Tamno voće i povrće štiti od raka  (Poseta: 201 )
 
0 Članova i 1 Gost pregleda ovu temu.
Bred
The S[h]ef
Administrator
Doktor daktilografskih nauka
*******
Offline Offline

Pol: Muški
Postova: 12610


Nije za svakog roba sloboda ...


WWW
« : 25-08-2007, 00:06:17 »

Američki naučnici utvrdili su da materije koje "farbaju" neke vrste voća i povrća u tamne boje mogu da budu delotvorne u borbi protiv određenih vrsta kancera.




Kako je objavio internet dnevnik "Aktualne.sk", naučnici sa Univerziteta u američkoj državi Ohajo primetili su da boja antocianin (anthocyanin) koja farba voće u crvenu, purpurnu ili plavu boju, usporava razvoj ćelija raka u crevima.

Pri nekim eksperimentima, naučnici su primetili da ta materija ne samo da usporava rast ćelija raka, već je 20 odsto njih čak i ubila.

Na primer, antocianin dobijen iz crne šargarepe i rotkve usporio je rast ćelija raka čak za 50 do 80 procenata, dok je boja crne oskoruše uspela da ubije petinu bolesnih ćelija, pri čemu zdrave nije "ni dotakla".

Naučnici tvrde da ih je to otkriće dovelo bliže razumevanju zašto su voće i povrće delotvorni u borbi protiv raka.

"Te namirnice sadrže puno sastojaka, a mi tek sada počinjemo da utvrđujemo koji su to i koji od njih najviše doprinose zdravlju", izjavila je rukovodilac tima naučnika Monika Đusti.

Antocianin tako može biti naročito delotvoran u borbi protiv raka creva.

Te materije se samo veoma malo apsorbuju u krvotoku, ali se mogu apsorbovati u probavnom traktu, dodala je Đusti.

Naučnici, međutim, za sada ne žele da preporučuju neke vrste voća i povrća, ukazujući da je neophodno da se sprovedu dalja istraživanja kako bi se utvrdilo kako te materije funkcionišu.

Iako je ova studija tek na početku, istraživanje nam je pomoglo da tačnije utvrdimo kako materije u voću i povrću štite od raka creva, izjavio je povodom otkrića američkih naučnika Henri Skaukroft iz britanskog Centra za izučavanje kancera.

Skaukroft smatra da će pronalaženje načina da se te materije izoluju i još više poveća njihovo dejsto omogućiti razvoj novih lekova za lečenje kancera.

"U budućnosti bi to moglo da dovede do razvoja lekova koji će pomagati kao prevencija u borbi protiv dobijanja raka creva kod ljudi koji su tom bolešću, kao potencijalno rizični pacijenti, najviše ugroženi", naglasio je Skaukroft.

--------------------------
Zelenim čajem protiv raka

Kod zdravih osoba koje svakodnevno uzimaju kapsule ekstrakta zelenog čaja bez kofeina dolazi do povećanja proizvodnje enzima zaduženih za detoksikaciju koji mogu dati doprinos u borbi protiv raka, pokazalo je istraživanje američkih naučnika.




"Koncentrovani ekstrakt zelenog čaja mogao bi biti od koristi onima s nedostatkom enzima za detoksikaciju, a ne bi trebalo da šteti ni onim osobama koje imaju adekvatnu količinu tog enzima", izjavila je doktorka Šeri Čou sa Univerziteta Arizone u Tusonu.

Genetski i ekološki činioci izazivaju kod ljudi variranje nivoa enzima glutation S-transferaza (GST), koji mogu imati ključnu ulogu u odbrani tela od toksičnih i kancerogenih sastojaka, ukazali su Čou i njene kolege.

Prethodna ispitivanja u laboratorijama i na životinjama su pokazala da sastojci u zelenom čaju, antioksidanti zvani "katehini", aktiviraju GST enzime. Stoga je tim doktorke Čou istraživao kakav bi uticaj koncentrovanih sastojaka zelenog čaja imao na nivoe GST enzima kod 42 zdrave odrasle osobe.

Nalazi su objavljeni u medicinskom časopisu "Epidemiologija, biomarkeri i prevencija kancera".

Tokom četiri sedmice pre početka ispitivanja dobrovoljci nepušači su se uzdržavali od konzumiranja zelenog čaja, uzimanja zamena i jedenja hrane za koju se zna da sadrži epigalokatehin galat, antioksidant koji može doprineti borbi protiv raka.

Ti dobrovoljci su tokom četiri sedmice svakog jutra pre jela uzimali po četiri kapsule sa po 200 miligrama epigalokatehin galata koje su obezbeđivale istu količinu epigalokatehin galata koju bi pružilo ispijanje osam do 16 šolja zelenog čaja dnevno.

Istraživači su otkrili da se nivo enzima GST za detoksikaciju kod učesnika ispitivanja povećao 80 odsto, pri čemu su najniži nivoi zabeleženi na početku istraživanja.

Kod učesnika sa srednjim ili visokim nivoima GST ili nije došlo do povećanja, ili je zebeleženo samo malo povećanje nivoa GST.

Čou je dodala da su u toku dalja klinička testiranja koja treba da potvrde preventivno antikancerogeno delovanje zelenog čaja ili ekstrakta zelenog čaja.

b92
« Zadnja izmena: 25-08-2007, 00:24:44 Bred » Evidentirano
Tags:
 Str: [1]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
eXTReMe Tracker Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc || arhiva | mod tim| kalendar
Stranica je generirana za 0.138 sekundi uz 30 upita.