Utisci postdiplomaca

Started by BK, 01-11-2007, 21:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pig_am_am

ne,nisi,nego je to stvarno velika nepravda...

pogotovo sto svi znamo koliko je mala razlika izmedju osmice,devetke pa i desetke...i koliko prosek nema veze sa znanjem.

Natasa

Znam ljude sa jako visokim prosekom, ali isto tako i sa dobrim osobinama za buduce profesore (dobri pedagozi, zeljni DELJENJA znanja, STIMULISANJA i slicno). No naravno postoje i obrnute kombinacije.

Nije mi zao kada tako nekog vidim kao asistenta (neki od njih su i moji prijatelji sa generacije) i odlicni su i treba da guraju dalje. Zao mi je samo sto se vrata potpuno zatvaraju ako je prosek nizi.

Ok, dota udavila sam  :a

Bred

#17
Quote from: Natasa on 18-11-2007, 18:53:59
Malo uskacem, ali mi je tema jako zanimljiva.  :lol:

Ja bih jako volela da ostanem na fakultetu (upravo iz razloga koje je Adonis navodio), ali nazalost mi to nije moguce (bar do sada sto sam pokusala i kako mi je indirektno receno) jer je moj prosek 8,00. Time sam ja pokazala da sam samo prosecan student koji je zavrsio u roku...kakvih je puno. To nije dovoljno za rad na fakultetu, i uvek ce biti neko sa visim prosekom koji ce "uci" umesto mene. I tu zaista ne mogu da se ljutim. Razumem da je to glavni nacin kako profesor moze da stekne utisak o meni. U toku mog studiranja malo je bilo sansi da se neko bavi istrazivackim radom...doduse ja sam to uradila za diplomski (cak napravila poster za kongres). Uvek mi je bilo bitne da ne padam godinu, da razumem gradivo, a detalje koliko imam vremena i koliko mogu...mozda je to pogresan pristup.

Nekako jos uvek mi je tesko da prihvatim cinjenicu da je ova solucija za mene nemoguca i da cu posao morati da potrazim negde drugde. Nekad razmisljam da nisam trebala da budem pionir u "van skolskim aktivnostima" na fakultetu (razvijanje strucne prakse IPSFa) nego da se bacim na prosek.


I agree. U svakoj reci napisanoj.

Nisi udavila nego si pokrenula takodje jedan krajnje ozbiljan problem-relevantnost ocena i proseka.
A na ovom primeru se pokazuje da fakultet i dalje "gaji" i neguje strebere i bubatore. Nemoj niko da se nadje uvredjenim, govorim uopsteno.  :wink:

zoe

Уф Бред...

QuoteNisi udavila nego si pokrenula takodje jedan krajnje ozbiljan problem-relevantnost ocena i proseka.

Ала си окренуо тезе, свака част!
Не ради се о релевантности оцена него о валоризацији знања... а оцене су ту да опишу то знање!
Ако кажеш да оцене нису релевантне ти заправо кажеш да професори нису релевантни да донесу процену о показаном знању.

QuoteA na ovom primeru se pokazuje da fakultet i dalje "gaji" i neguje strebere i bubatore.

Ех, то опет нема везе са оценама. Ти штребери и бубатори одраде најбоље оно што се од њих тражи - спреме испит толико добро да заслуже 10. Кад би се од тих штребера тражило нешто друго, верујем да би били способни и то друго да одраде. Е сад ти мени реци шта би то друго било? Да разумеју градиво, да повезују ствари? Па за 10 се то подразумева!

Једном је Mullala написала супер ствар: "За 6 мораш да набубаш или да разумеш. За 10 мораш и једно и друго." Жива истина...

Што се останка на факултету тиче, наравно да је висок просек неопходан, јер по некој логици ствари, тај са високим просеком једино може бити релевантан да сутра некоме да високу оцену. Висок просек је потребан, али не и довољан услов да би се неко бавио наставом. Потребно је и оно што је Наташа рекла: стимулисати, делити знање, умети да га пренесеш итд.

Е сад, што се Наташиног писања тиче, ни мене није удавило, већ ме врло погодило и ево већ пар дана размишљам на ту тему... Наташа много комплексније и разумније говори о тој теми него што то чини друг Бред. А Наташа је сјајан лик и верујем да ће се пронаћи негде где ће успети да се потпуно оствари и где ће и други ценити све оно што она уме...

Bred

QuoteЕ сад, што се Наташиног писања тиче, ни мене није удавило, већ ме врло погодило и ево већ пар дана размишљам на ту тему... Наташа много комплексније и разумније говори о тој теми него што то чини друг Бред. А Наташа је сјајан лик и верујем да ће се пронаћи негде где ће успети да се потпуно оствари и где ће и други ценити све оно што она уме...
e ovde si krajnje subjektivna.
sacekacu da ti neko drugi odgovori .  :wink:

zoe

Па ту и јесам субјективна, у остатку сам крајње објективна :wink: :>

pig_am_am

ne bih da upirem prstom,niti da odem daleko...ali evo...
neka predavanja se svode na citanje slajdova, "odradjivanje" sat i po vremena, ili zadatog gradiva koje treba da se predje...
to je sramota.

i mislim da je koren tog problema (koji je esencijalan za fakultet) BAS  problem koji je iznela Natasa.

kao sto student mora i da nabuba i da razume za 10,tako i profesor (prosiricu- osoba koja radi na fakultetu) mora da bude i pedagog i da poseduje kvalitetno i kvantitetno znanje!

ocigledno jeste da je malo profesora koji znaju da prenesu znanje.vise je onih "slajdasa"...a sta oni znace studentu... isto sto i nervni zavrsetak bez acetilholina misicu :>
i sad neko ko je imao prosek,a ne zna da predaje -PREDAJE,a neko ko je imao za nijansu manji prosek a ZNA da predaje-e on ne moze...

nepravda.

Adonis_Vernalis

Nemojte preterivati. Ni u kom smislu.

Nit ovde vlada tolika "birokraticnost", niti vi bas tako briljantno povezujete znanja.

Nista mi ne garantuje da ce moj asistent biti "savrseni asistent". Evo, Brede, ti, na primer (nemoj da se ljutis). Znam te sa vezbi. Tacnije - ne znam te sa vezbi. Zasto? Zato sto nisi ni po cemu "odskakao". Radio si uredno svoje zadatke, dobio sve potpise, overio semestar, pa drugi, upisao sledecu godinu, polozio moj ispit... i? To rade svi studenti, osim onih koji naginju ka ludizmu, te namerno lome mikroskope, ili nabijaju olovke u blende e da bi videli koliko bahatosti iste mogu da podnesu. A kako ja da znam da si ti kompjuterski mag? Jedino ako se ulogujem na farmaceuti.com, a to je, u mom slucaju, bila cista slucajnost.

I kako ja da znam da je Zoe virtuoz na violini? Ili da Al-Jasmina divno peva sopran? A to su sve ljudske karakteristike koje vas izdvajaju iz mora slicnih "dosijea"...

I kako ja mogu da garantujem da ce Zoe, koja vec uveliko (sa svojim koleginicama) radi jedan vrlo kompleksan rad, spremajuci se za Phytopharm 2008, biti "savrseni asistent" i "najbolji profa svih vremena"? Nikako. Mogu da se oslonim na ono sto vidim u njenom indeksu, i na ono sto osetim u svakodnevnoj komunikaciji sa njom. I kako ja mogu da tvrdim da neko, tako svestran kao Bred, nece biti dobar asistent i jos bolji profa na Farmakognoziji? Ne mogu.

Bred vs. Zoe? Vestacka dilema.

Oboje su dobri studenti. Recimo da imaju slicne proseke. Ali se Zoe, mozda, malo vise zainteresovala za FGNZ. No, meni treba KOLEGA, da bi mogao malo vise da konjose, no sto bi KOLEGINICA mogla. Udace se, Bogu hvala, imace decu, Bogu hvala... a to znaci par godina izostanka s posla. Znaci, Bred? Ali, ne... Zoe vise "voli" farmakognoziju od Breda. On vise voli kompjutere od farmakognozije. Znaci, Zoe? Ali, ne. Bred ce mi ulickati sajt farmakognozije tako da bude najlepsi na svetu. Znaci, Bred? Ali, ne. Zoe ce biti savesnija u laboratorijskom radu, zenskom intuicijom ce odabrati atraktivniju temu za svoj doktorat...

Vrzino kolo.

Onda se, ipak, oslonim na ono sto vidim u indeksu. Razgovaram s kandidatom. "Osetim" ga. I odlucim.

A, mozda sam, ipak, pogresio?

Mozda je, ipak, Maslacak najbolji moguci kandidat... samo se nije prijavila na konkurs...



pig_am_am

Profesore,a sta ako se desi da najvise "osetite" Natasu, a Bred i Zoe imaju bolji prosek od nje,a takodje su konkurisali?

(mislilm,Bred i Zoe,nemojte da se ljutite, sigurna sam da se i vi lepo osecate :>)

Bred

zanimljivo.  :hm
sutra pisem detaljnije.

Adonis_Vernalis

Pod uslovom da su se i Bred, i Natasa, i Zoe prijavili na konkurs, a svi imaju prosek iznad 8, i svi formalno zadovoljavaju uslove konkursa, onda cu razgovarati sa svim kandidatima i opredeliti se za jednog (onog) za kog procenim da ce umeti da podnese teret farmakognozije u medjuvremenu. Do sledecih kandidata.

Natasa

I apsolutno razumem i podrzavam ono sto prica Adonis. Jasno je da najrelevantniji parametar u odlucivanje je ono sto ima ispred sebe, a to je index. Jer kada zilion ljudi prodje pored vas, kako cete ih drugacije pamtiti (osim lomljenja mikroskopa, ili posebno zalaganje da vas neko primeti).

Ono sto je dodatni napor, ali i razlika izmedju pravog i "obicnog" profesora je to sto ce se Adonis dobro i iz vise uglova pozabaviti ko ce mu biti asistent. Jer biti asistent nije samo to - vec mnogo vise; to je potencijalna osoba koja ce nastaviti rad posle.

Mene je samo povredilo sto na nekim institutima nisam mogla ni da zavrsim pocetnu recenicu, zato sto imam prosek 8,00. Neki govore - "ne brini, idi od instituta do instituta", ali nekako ne osecam da je to nacin. Jer nije poenta "uvaliti se" nego raditi ono sto zaista volis; sto te gura dalje. Primera radi - raditi na tehnologiji, a zanima vas npr bromatologija je velika razlika (lupila sam primer).

Retko se desavala, ali kada vidim da ima konkurs za buduce asistente, a kada se javim (iako je konkurs u toku) vec postoji izabrani kandidat. Opet, uverena sam da ta nova izabrana osoba je dobra, ili odlicna....ali ostavlja malo mesta za druge.

sandric

Evo moracu i ja da iznesem svoje misljenje...Ja mislim da ocena iz nekog predmeta ili celokupan prosek ne sme biti prepreka da neko postane asistent,ako ta osoba voli to sto radi i ume da prenese znanje zasto bi mu prosek bio barijera...Znam primer da osoba ima jako visok prosek a ni sama ne zna da objasni neke pojmove a kamoli da poduci nekoga..Posao asistenta zahteva veliko strpljenje,trud i predanost radu,a ima asistenata na nasem fakultetu  koji se ne uklapaju u ovaj profil...mozda zbog toga sto su postali asistenti iz nekih drugih razloga,mozda su zaboravili da su tu da pomognu studentima i prenesu im svoje znanje a ne da smatraju da se sve podrazumeva,a kad im postavis konkretno pitanje pocnu da zamuckuju...Naravno nekim asistentima treba cestitati na trudu jer su stvarno odlicni u obavljanju svog posla

Bred

E sad...
Tacno je da me gnozija nije preterano interesovala , vise sam zainteresovan za "hemiju" :wink:
I tacno je da se ni po cemu nisam isticao na tim vezbama jer to nisam hteo. Bilo je dovoljno onih koji su vam upadali u rec i postavljali svakakva glupa pitanja samo da bi zadobili paznju, bili u centru i odali utisak laznog interesovanja. To ja zovem klasicnim streberima. I komplexasima. To je kao neki prototip. Sve sto u zivotu imaju jeste fakultet. I knjiga. To nikako nije dobro. Pogotovo nije dobro ako takva osoba postane asistent a kamoli posle profesor. Treba imati sirinu.  :wink:
Sad malo onog licnog [i personalnog  :K]- ceo zivot sam se borio da se isticemi u tome sam uspevao ali te zato sto sam ja to bas hteo nego sam uvek bio u sredini koja te je jednostavno terala ili da se istices ili da potones. To podrazumeva i strecanje za svaku boziju ocenu. E kad sam dosao na fax, rekao sam-toga vise nema. Stvarno nije vredno nerviranja. A koliko je ocena relativna u nasem skolstvu to je apsolutno nepotrebno dokazivati. Znamo koliko se kriterijumi kod pojedinih nasih profeosra i to samo u okviru jednog instituta razlikuju. Drasticno. Nisam hteo da kalkulisem, kod kog sam ispao, tu sam i odgovarao. A to ima svoje posledice u vidu na bas ocekivanog proseka  :wink:

Meni vise odgovara sistem rada tokom cele godine nego kampanjski. Zato sam se za SVAKU vezbu iz SVAKOG predmeta prilicno detaljno spremao i uvek dolazio spreman. Zato sam iz gnozije dobio 10 na oba kolokvijuma npr. Ili iz botanike. Itd. E sto sam se ja zasitio i gnozije i botanike tokom godine pa sam 
gledao samo da "otkacim" ispit, to je moj problem.  :wink: Ali zato i ona krajnja ocena nije merodavna. Apsolutno.
I to nije jedini primer da se na nasem faxu uopsteno malo gleda na rad tokom godine.

Tokom studiranja sam upoznao ljude koji apsolutno sve mogu da strpaju u glavu za veoma kratko vreme bez obzira na kolicinu tih informacija. I da kad ih nesto pitate oni stvarno odaju utisak kao da razumeju. Medjutim, to je samo privid. Posle 10 dana oni nemaju pojma nista, licno se uverih. I zato su streberi. Ja se trudim da sve sto naucim, i razumem. Ali bas sve. U sitna crevca. Medjutim, shvatio sam da tim tempom nigde necu stici pa sam se i ja presaltao delimicno u "strebanje".  :wink:
Niste ni svesni koliko nasih studenata apsolutno sve uci NAPAMET!!!Iako je farmaciaj sklop priprodnih nauka, gde bi malo trebalo da se koristi i kefalo, kod nas je prihvaceno da student treba da "izbifla" gradivo i to je to. I sta sad, on je naucio da sve uci napamet, kad ga pitate, on ce znati da izdeklamuje definiciju iz knjige, znace sve sto pise u knjizi, ali ako ga pitate nesto sto NEMA u knjizi-e tu sledi zbunjivanje, zamuckivanje itd.

Dakle izbor asistenata samo na osnovu proseka nije adekvatan kriterijum.

Plus da dodam da trenutno biti asistent nije neko prestizno zvanje, niti je adekvatno placeno.

Zao mi je ako se neko pronasao u bilo cemu sto sam napisao ali sve sto sam napisao smatram nepobitnim cinjenicama i uglavnom je ono oko cega se slaze vecina ljudi sa kojima sam mogao da popricam tokom studiranja.  :wink: :cvet

Adonis_Vernalis

Brede, uporno zaboravljas vaznost kontakta kandidata za mesto asistenta sa profesorom.

Prosecna ocena je OSNOVNI kriterijum svakog konkursa, ali ne i JEDINI. Tim kriterijumom odbijam one koji su "zainteresovani, ali ne bas mnogo, pa bi da probaju, ako moze". Jasno mi je da samo ocena ne moze da pruzi realnu sliku o kandidatu, ali odnekud moram da pocnem trijaziranje - a ocena u indeksu je jedina stvar koja stoji "crno na belo". Ostalo su spekulacije, tipa: moz' da bidne, al' ne mora da znaci.

RAZGOVOR! KONTAKT!

Kao sto ti mozes da procenis osobu sa kojom razgovaras, tako i ja mogu. A sta cu te vec ja pitati na razgovoru, to je vec moja stvar.

Obrni-okreni, mirno spavam. Iako pomislim ponekad da nisam "idealno dobrog" kandidata nasao, ubedjen sam da nisam natrapao na "savrseno loseg".