posao spisak apotekacenovnik lekovakontakt

Author Topic: Programi za mršavljenje  (Read 3966 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bred

  • The S[h]ef
  • Administrator
  • Doktor daktilografskih nauka
  • *******
  • Posts: 17763
  • Gender: Male
  • Ekser koji se istupi sam sebe bruka
    • Farmacija forum
Programi za mršavljenje
« on: 12-05-2006, 12:45:09 »

Često pred leto razmišljamo koji je najlakši i najbrži način da izgubimo poneki kilogram? Kao prvo, ukoliko počnete o tome da razmišljate u aprilu, možda ste već zakasnili.

Piše: prof. Tamara Ratković

Naime, vežbanje pred samo leto je krajnje kampanjski, onda ste i sami svesni kakav je rezultat. Vrlo često uhvati nas panika, pa umesto da skinemo poneki kilogram, mi se još i ugojimo. Odlazimo u aerobik i fitnes klubove u potrazi za najdelotvornijim i, po mogućnosti, najjačim treningom koji postoji. Tu opet zaboravljamo na neke stvari.

- Ne postoji najdelotvorniji program; svaki je delotvoran ukoliko se radi pod stručnim vođstvom edukovanog instruktora i ukoliko se radi najmanje tri puta nedeljno.

- Krenuti sa najjačim treningom posle duge pauze "zimskog sna" jeste, na kraju krajeva, veoma opasno. Sa vežbanjem treba da počnete postupno i iz meseca u mesec da menjate programe, kako biste osetili promene na svome telu (jer se telo vremenom prilagodi na određenu aktivnost). Primera radi, trenirate redovno i mislite da ste fit, a onda odete na skijanje ili planinarenje i dobijete upalu mišića. To nije znak da ste u lošoj kondiciji, već da ste promenom aktivnosti prosto angažovali druge mišiće ili iste, ali na drugačiji način.

S obzirom na to da smo već zašli u proleće, preostaje nam malo vremena do leta za predloge kako i odakle početi.  U svakom slučaju, budite svesni svojih mogućnosti i fizičkog stanja. Ukoliko ste odlučili i da počnete s dijetom (ne zaboravite, ishrana je veoma bitna) nemojte krenuti sa jakim aktivnostima.

Ranije se smatralo da visokointezivni aerobni programi pri kojima ste gubili dah (setite se časova aerobika gde ste na mestu skakali i trčali do iznemoglosti) utiču na smanjenje masnog tkiva. Međutim, više i jače, ne znači i bolje.

Današnja istraživanja pokazuju da niskointezivni aerobni programi  (aero sculpt, body definition, različiti workout programi, spinning, brzo hodanje...) najefikasnije dovode do redukovanja potkožnog masnog tkiva. Ovaj oblik treninga koristi masti kao izvor energije dok zalihe ugljenih hidrata ostaju pune. Intenzitet takvog "fat burn" (sagorevanje masti) treninga trebao bi biti između 55-65% maksimalne frekvencije srca za neutrenirane vežbače, a za one redovnije 60-70% maksimalne frekvencije srca. Da biste bili sigurni u kojoj ste trening zoni, svakako nabavite heart rate monitor (sat koji će vam meriti srčanu frekvenciju; može se nabaviti po ceni od 45 evra pa naviše).

Mi vam sugerišemo samo neke od programa sa kojima možete početi:

Aero sculpt, Step, Circular (kružni treninig), Body definition (ili drugi workout programi), Spinning (workout, basic), brzo hodanje - svi ti programi moraju biti nižeg do srednjeg intenziteta rada.

Stoga, drage moje, razmišljajte na vreme i brinite o svome telu . Ono će vam biti veoma zahvalno. Služiće vas još bolje i duže.

U narednim tekstovima svaki od ovih programa detaljnije ćemo opisati.

http://www.b92.net/zivot/zdravlje.php?nav_id=196727


 

ALIMS :: Ministarstvo zdravlja :: Farmaceutska komora :: RFZO :: Farmaceutski fakultet
Sajt info: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: Disclaimer
Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
Copyright © 2006-2019 "Farmaceuti.com", all rights reserved - sva prava zadrzana