posao spisak apotekacenovnik lekovatekstovikontakt

Author Topic: Jedite šareno!  (Read 1565 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bred

  • The S[h]ef
  • Administrator
  • Doktor daktilografskih nauka
  • *******
  • Posts: 17763
  • Gender: Male
  • Ekser koji se istupi sam sebe bruka
    • Farmacija forum
Jedite šareno!
« on: 26-08-2006, 02:58:30 »

Voće i povrće je odličan izvor vitamina, minerala, vlakana i antioksidanasa. Da bismo u organizam uneli različite vrste namirnica koje su neophodne da naš organizam dobro radi potrebno je jesti voće i povrće različitih boja.


Plava
Ova boja je važna za pamćenje, usporavanje starenja i zdravlje urinarnog trakta. Jedite borovnice, prepune fitonutrijenata, kupine bogate vitaminom C, folnom kiselinom i gvožđem, tamne smokve koje doprinose snižavanju krvnog pritiska i bogate su kalcijumom šljive, čiji fenoli sprečavaju oštećenje korisnih masnoća u organizmu te crno grožde važno za zdravlje krvnih sudova i smanjenje rizika od moždanog udara.

Pokazalo se i da fitonutrijent nasunin iz patlidžana štiti masnoće u ćelijama mozga od oštećenja izazvanog slobodnim radikalima.


Belo
Odlično je za srčana i maligna oboljenja. Uvrstite u ishranu banane bogate kalijumom, lukovice čiji alilsulfidi doprinose smanjenju razmnožavanja malignih ćelija, cvekla koja pokreće važan hemijski proces u sprečavanju razvoja zloćudnih bolesti, đumbir koji pomaže varenje, a sprečava grčeve u želucu i dijareju te paštrnak, odličan za zdravlje bubrega.


Zeleno
Što zelenije, to zdravije. Zelene jabuke su bogate pektinom koji smanjuje holesterol i doprinosi zdravlju srca, limetini flavoidi uz vitamin C pridonose jakom antibiotskom učinku, a artičoke su odličan izvor gvožđa i pomažu razmnožavanju dobrih bakterija u crevima. Folati iz špargla neophodni su za razmnožavanje ćelija i presudni u razvoju fetusa tokom trudnoće.

Izotiocijanati iz povrća kao što su brokuli, brokoli i zelje povezani su sa smanjenjem rizika od raka, a lutein iz blitve s boljim vidom. Ne zaboravite ni spanać, salatu, zelenu papriku, grašak...


Žuto narandžasto
Boja važna za bolji vid i zdravlje krvnih sudova. Kajsije bogate gvožđem su odlične u borbi protiv infekcija, beta karoten iz šargarepe doprinosi borbi protiv raka, a enzim iz ananasa pomaže varenje proteina.

Narandže su bogate vitaminom C i omogućavaju bolju apsorpciju gvožđa, a tikvice su važne u prevenciji raka pluća. Vlakna iz kukuruza bogata vitaminom C doprinose sniženju holesterola i pomažu varenje. Dodajte tome i žute jabuke, grejp, limun, mandarine i žute paprike.

Crveno
Boja koja se bori protiv slobodnih radikala utiče povoljno na starenje. Paradajz i lubenica, bogate likopenom, daju odlične rezultate u borbi protiv raka prostate, dojke i pluća, a mangan i folati iz cvekle protiv raka creva.

Crvene paprike, bogate vitaminom B6 i folnom kiselinom dobre su za arterosklerozu i bolesti srca uzrokovane dijabetesom.

Elagična kiselina iz malina i antocijanin ističu se u borbi protiv kandide, a brusnice su važne u lečenju infekcija urinarnog trakta. Dodajte tome trešnje, jagode, rotkvice, rabarbaru i crvene jabuke.


Biljana Tasić
BLIC


 

ALIMS :: Ministarstvo zdravlja :: Farmaceutska komora :: RFZO :: Farmaceutski fakultet
Sajt info: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: Disclaimer
Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
Copyright © 2006-2020 "Farmaceuti.com", all rights reserved - sva prava zadrzana