posao spisak apotekacenovnik lekovakontakt

Author Topic: Prehospitalni tretman anafilaktičnih reakcija  (Read 3307 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bred

  • The S[h]ef
  • Administrator
  • Doktor daktilografskih nauka
  • *******
  • Posts: 17763
  • Gender: Male
  • Ekser koji se istupi sam sebe bruka
    • Farmacija forum
Prehospitalni tretman anafilaktičnih reakcija
« on: 02-12-2009, 23:59:36 »

Davor Mladenović, Miljan Jović, Miodrag Jovanović
Zdravstveni centar Zaječar, Služba hitne medicinske pomoći

Anafilaktički šok predstavlja urgentno stanje sa dramatičnom simptomatologijom i često letalnim ishodom. Nastaje kao posledica alergijske reakcije tipa I. Razvija se u kratkom vremenskom intervalu, i njegov ishod u mnogome zavisi od rane dijagnoze i blagovoremene reakcije. Cilj rada je ukazati na značaj i posledice anafilakse, kao i značaj pravovremene, tačno definisane i specifične terapije ovog stanja u službi hitne medicinske pomoći. Anafilaksija je multipli klinički sindrom nastao nizom kaskadnih procesa, uzrokovan faktorima spoljašnje sredine-unosom alergena.
Ključne reči: anfilaktički šok, terapija

Quote
Summary:
Anaphylactic shock is urgent situation with dramatic symptomatology and often with lethal outcome. It grows as a result of allergic reaction type I. It progresses within a short interval and its outcome depends on early diagnosis and timely reaction. The aim of this work is to signify the meaning and consequences of anaphylaxis, as well as the meaning of timely, clearly defined and specific therapy of this condition in the Emergency Department. Anaphylaxis is a multiple clinical syndrome arising from a series of cascade processes caused by environmental factors - allergen entry.
Key words: anaphylactic shock, therapy
        
     
UVOD

Naziv “anafilaksa” znači “ protiv zaštite” i prvi put se upotrebljava u spisima francuskih fiziologa Partiera i Richetla 1901. godine [1]. To je sistemski oblik rane preosetljivosti koja simultano zahvata više organskih sistema. Reakcija se javlja naglo i može uzrokovati smrt zbog opstrukcije disanja ili ireverzibilnog vaskularnog kolapsa [2].
Uzročnici nastanka anafilaktičke rakcije dati su u tabeli 1.
Nakon prvog kontakta sa alergenom, stvaraju se antitela koja se fiksiraju za receptore na površini mastocita u šoknim organima: plućima, glatkoj muskulaturi bronha, vaskularnom endotelu, i takva osoba je "senzibilizirana". Prilikom drugog unosa specifičnog antigena, on "putuje" po organizmu "tražeći" ta antitela i reaguje sa njima na površini ćelije, vezujući se sa dva molekula antitela praveći most [2].

nastavak -> http://tmg.org.rs/v310307.htm


 

ALIMS :: Ministarstvo zdravlja :: Farmaceutska komora :: RFZO :: Farmaceutski fakultet
Sajt info: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: Disclaimer
Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
Copyright © 2006-2019 "Farmaceuti.com", all rights reserved - sva prava zadrzana