posao spisak apotekacenovnik lekovakontakt

Author Topic: PSIHOTERAPIJA U LEČENJU NESANICE  (Read 1874 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Bred

  • The S[h]ef
  • Administrator
  • Doktor daktilografskih nauka
  • *******
  • Posts: 17763
  • Gender: Male
  • Ekser koji se istupi sam sebe bruka
    • Farmacija forum
PSIHOTERAPIJA U LEČENJU NESANICE
« on: 12-08-2006, 21:18:50 »

NAUKA - Subota, Avgust 12, 2006 08:40  RTS
 
 U lečenju nesanice kod starijih osoba psihoterapija ima trajnije dejstvo od pilula za spavanje, pokazali su rezultati istraživanja koje sprovela grupa psihologa s kanadskog univerziteta 'Laval' zajedno sa kolegama s Medicinskog koledža u Virdžiniji [SAD].

Naučnici su došli do ovog zaključka obavivši dvogodišnje ispitivanje na 78 osoba starijih od 65 godina, kod kojih su u lečenju nesanice primenjivane tri metode - lekovi za spavanje, psihoterapija i kombinacija te dve metode. Na kraju istraživanja, od nesanice je izlečeno 78 odsto osoba podvrgnutih psihoterapiji, 75 odsto osoba koje su bile pod kombinovanom terapijom i svega 56 odsto osoba lečenih samo lekovima za spavanje.

Ponovna ispitivanja, obavljena 12 i 24 meseca nakon izlečenja, pokazala su da se nesanica nije ponovo javila kod pacijenata podvrgnutih psihoterapiji, što nije bio slučaj sa pacijentima lečenim lekovima za spavanje. Psihoterapija je odličan metod u lečenju nesanice, ali podrazumeva i da u njoj pacijent aktivno učestvuje, jer je potrebno iskoreniti neke uvrežene stavova, kao što je onaj da je noću neophodno spavati najmanje osam časova.

Naučnici su ustanovili da nekim ljudima nije neophodno osam sati sna, jer se njihov organizam verovatno brže regeneriše tokom sna. Osobe koje su ubeđene da im je noću potrebno osam sati sna nalaze se pod stresom ako su tokom noći spavale samo pet ili šest sati, a taj stres ih sprečava da spavaju sledeće noći, tako da se njihov stres svakim danom samo povećava.

Psihoterapija se sastoji i u korigovanju nekih navika vezanih za odlazak na spavanje. Na primer, preporučuje se odlazak u krevet tek kada se oseti umor, korišćenje kreveta samo za spavanje i vođenje ljubavi - a ne i za čitanje, gledanje TV-a i konzumiranje hrane. Takođe, preporučuje se napuštanje kreveta ukoliko se ne zaspi 20 minuta nakon odlaska u krevet, jer se u suprotnom samo povećava stres. 
 
<a href="http://www.rts.co.yu/kategorija_vesti.asp?redosled=prioritet&IDCategory=55" rel="nofollow">Izvor[/url]


 

ALIMS :: Ministarstvo zdravlja :: Farmaceutska komora :: RFZO :: Farmaceutski fakultet
Sajt info: Politika privatnosti :: Uslovi koriscenja :: Disclaimer
Tekstovi objavljeni na ovom sajtu su autorsko delo i zajednicko vlasnistvo vlasnika www.farmaceuti.com sajta i autora tekstova. Dalja distribucija tekstova dozvoljena je iskljucivo u nekomercijalne svrhe i uz jasno citiranje izvora i autora poruke, kao i internet adrese na kojoj se original nalazi. Za sve ostale vidove distribucije, obavezni ste da prethodno zatrazite odobrenje od vlasnika www.farmaceuti.com sajta ili autora teksta. Kompletnu odgovornost za sadrzaj objavljenih tekstova kao i posledice koje mogu nastati usled objavljivanja snose iskljucivo njihovi autori, ciji je pseudonim oznacen pored sadrzaja teksta.
Copyright © 2006-2021 "Farmaceuti.com", all rights reserved - sva prava zadrzana