Forum obavestenja > Sport

Vježbe za rolere

(1/1)

Bred:
Osim poznavanja tehnike rolanja valjalo bi naučiti i nekoliko vježbi koji će nam rolanje pretvoriti u užitak, a ne neugodan napor sa bolnim posljedicama. Vježbe su namijenjene svim rolericama i rolerima te onima koji to namjeravaju postati.
 
Rolanje je predivan sport koji traži angažman cijelog našeg lokomotornog aparata, sport gdje rade svi dijelovi našeg tijela i pruža fantastičan užitak vožnje. Ne čudi dakle da spada među brzerastuće sportove u svijetu koji prihvaćaju mladi i svi oni koji se tako osjećaju.

Kao što im i ime kaže vježbe će poslužiti kao priprema za kvalitetno rolanje. Molim vas da ih radite sa osobitom pozornošću da biste postigli pun učinak istih. Ukoliko tijekom vježbanja osjetite bol ili nelagodu odmah prekinite sa vježbanjem i potražite savjet svog liječnika ili fizioterapeuta.

Vježbanje je proces koji traje i ne očekujte rezultate preko noći.

Osim poznavanja tehnike rolanja valjalo bi naučiti i nekoliko vježbi koji će nam rolanje pretvoriti u užitak, a ne neugodan napor sa bolnim posljedicama. Tehnički su sve role više ili manje dobre, držimo li se osnovih uputa koje dolaze sa njima vidjeti ćemo na koji način ih obući, koliko i kako zategnuti i sl.
Time ćemo prevenirati ozljede (lomove) koji se nerijetko dešavaju zbog nepridržavanja tih uputa.
Redovitim vježbanjem prije ćemo preduhitriti ozljede u vidu istegnuća (ČAK I PUKNUĆA) mišića i tetiva jer ne zaboravite pravilna priprema za rolanje je pola posla.

Vježbe za rolere i rolerice:


Sjediti, uhvatiti stopalo jedne noge i rotirati ga tri puta u jednu pa u drugu stranu. Ponoviti 6 puta

 

Ležati ne leđima, noge spojene stopalima sa raširenim koljenima, ruke na trbuhu.
Udahnuti odići malo koljena zadržati 15 sekundi, ispustiti zrak i opustiti koljena.
Vježbu ponoviti 6 puta




Ležati na lijevom boku. Lijevu nogu ispružimo u ravnini tijela, a desnu polusavijemo u kuku i koljenu pod pravim kutom. Lijevim dlanom pritišćemo desno koljeno o podlogu, a desnu ruku ispružimo u pravom kutu prema tijelu te rotiramo tijelo unatrag i u stranu. Ostanemo u krajnjem položaju desetak sekundi. Ponoviti 3 puta u svaku stranu.


Stati u četveronožni položaj oslonjeni na koljena i dlanove. Dlanovi su zaokrenuti sa prstima prema natrag. Pomičemo ramena i tijelo unatrag (ne odižući dlanove) dok ne osjetimo zatezanje u rukama. Ostanemo u tom položaju 15-ak sekundi te se vratimo u početni položaj. Ponoviti 5 puta.

 
Četveronožni položaj. Oslonjeni smo na dlanove i koljena. Sjednemo na pete te se s dlanovima na podlozi lagano pružamo naprijed. Kada dođemo u krajnje istegnuti položaj, lagano spajamo lopatice, pazeći da što manje mičemo ramenima. Ponoviti 4 puta.

 
Raskoračan stav, ispružena desna noga a oslonjeni smo na lijevoj nozi i rukama. Savijati koljeno desne noge prema podlozi malo i ispravljati tijelo. Ostati u krajnjem položaju 15-ak sekundi. Disati normalno. Ponoviti 3 puta sa svakom nogom.

 
Sjednemo na pete uspravnog tijela te se oslonimo na ruke. Pokušavamo leđima dotaknuti podlogu. Ostanemo u krajnjem položaju 15-ak sekundi. Disati nomalno. Ponoviti 3 puta

 
Uhvatite lakat jedne ruke, odignite ga gore i gurajte prema natrag, nakon 10 sekundi
promjenite ruku. Obratite pozornost da je podlaktica opuštena. Disati normalno. Ponoviti 3 puta sa svakom rukom.

 

Raskoračan stav, ruke ispružiti iznad glave sa isprepletenim prstima. Istezati se u jednu stranu, ostati 15-ak sekundi te ponoviti u drugu stranu.

 
Stajati ispred klupice i ispruženu lijevu nogu dignuti na naslon klupice a desnu zarotirati. Maksimalno se pregnuti prema lijevoj nozi, naprijed (pazeći da su obje noge ispružene u koljenima), zatim maksimalno se pregnuti prema desnoj nozi, dolje (pazeći da su obje noge ispružene u koljenima).Disati normalno. Ponoviti 3 puta prema svakoj nozi.

 

Ugodno vježbanje žele Vam Latica Čačković, studentica kineziologije i Tonći Šitić viši fizioterapeut

Komplet vježbi u pdf. Formatu možete downlodati sa fizioterapeut.net.

Tijekom rolanja vas molim da se pridržavate uputa proizvođača rola.

Uvijek nosite zaštitnu kacigu, te štitnike za koljena, laktove i zapešća jer Vas mogu spasiti od neugodnih ozljeda.

pozdrav

 

Navigation

[0] Message Index

Go to full version