Kalcijum iz mlečnih proizvoda smanjuje apsorpciju masti iz obrokaKalcijum iz mlečnih proizvoda, ali ne i suplementi kalcijuma, smanjuju nivo masnoća u krvi nakon konzumiranja obroka.
Prema danskoj studiji objavljenoj u American Journal of Clinical Nutrition, nivo triglicerida u krvi bila je 17 do 19 % manja kod učesnika studije koji su konzumirali kalcijum putem mlečnih proizvoda, nego kod onih koji su uzimali suplemente kalcijum-karbonata.
U studiji je učestvovalo 18 osoba (prosečna dob 25,7 godina, prosečan BMI 27) koji su nasumično odabrani da konzumiraju obroke koje sadrže visok (172 mg), umeren (84 mg) ili nizak (15 mg) sadržaj kalcijum poreklom iz mlečnih proizvoda ili visoke količina kalcijuma unesenog putem suplemenata.
Rezultati su pokazali da je konzumacija obroka koji su sadržali velike i umerene količine kalcijuma rezultovla smanjenjem nivo triglicerida za 17 i 19 % u poredjenju sa nivoom triglicerida nakon konzumacije obroka koji su sadržali nisku količinu kalcijuma iz mlečnog proizvoda, te smanjenjem za 15 do 17% niža u poredjenju sa nivoom triglicerida nakon uzmanja suplementa kalcijuma.
Istraživači veruju da ulogu u smanjenju nivoa triglicerida ima oblik kalcijuma koji se unosi, u mleku je kalcijum u obliku kalcijum-fostata, a suplementi osiguravaju kalcijum uglavnom u obliku kalcij-karbonata.
Izvor :
Vitamini.hrAmerican Journal of Clinical Nutrition; March 2007, Volume 85, Number 3, Pages 678-687