Utisci postdiplomaca

Started by BK, 01-11-2007, 21:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Maslacak

#30
Bred, zaista ne verujem da iko ko samo nauèi gradivo napamet bez upotrebe kefala, mo¾e da ima neki zavidno visok prosek. Zaèudo, i ja sam jako dobro zapamtila onu Mullalinu reèenicu i sla¾em se sa njom... u najveæem broju sluèajeva :happy: To kako ti govori¹, ispada da ne postoje normalni, pametni i vredni ljudi, koji koriste kefalo, a ipak imaju visok prosek! Kao da su samo ti prototipni ¹treberi zadu¾eni za dobre ocene. Nije taèno! Postoje i ¹treberi i bubalice koji imaju mali prosek. I postoje vredni ljudi koji koriste mozak, a takoðe imaju ni¾i prosek. Naravno, ovi poslednji su ti koji su ovde "ugro¾eni" i o kojima govorimo. I to je ¹teta. Ali ne¹to kao kriterijum je moralo da postoji, na ¾alost. Jednom u buduænosti æe mo¾da taj kriterijum biti i realniji pokazatelj...na primer, kad bi se profesori sa istog instituta usaglasili oko toga ¹ta i koliko tra¾e...

Meni su ocene poslednja rupa na svirali, koju god da dobijem, prihvatam je... uèim da nauèim, a zatim i polo¾im. Takoðe nisam kalkulisala sa profesorima. Nisam ni odlagala ispite, pomerala termine i slièno. Mislim da se u svemu postigne ravnote¾a... negde te nagrade, negde te zakinu, ali sve ukupno, na kraju svako doðe na svoje. Sa tim stavom, imam prosek trenutno taèno 9.0. Iako bih moo¾da konkurisala za mesto asistenta, ne planiram da do kraja studija poni¹tim ijedan ispit...ako prosek ostane, super, ako ne, nisam ni zaslu¾ila :)

E, kad ja ka¾em da volim da razgovaram sa profesorom na ispitu o materiji, i da ne umem da "biflam", da obo¾avam potpitanja, obièno mi ljudi ka¾u: "Uf...mene zbuni kad me prekine i postavlja mi potpitanja, odmah mislim da ne¹to nisam dobro rekao/rekla... vi¹e volim da me pusti da isprièam svoje". I nekoliko takvih ljudi ima vi¹i prosek od mene. Ali se ja zato na nekom moguæem buduæem konkursu uzdam upravo u èinjenicu da bih mogla ostaviti bolji utisak na profesora jer volim obostranu komunikaciju :wink: Zato mislim ovo ¹to je Adonis rekao - ocena jeste prvi kriterijum, ali nije jedini.

pig_am_am

naravno da treba da ucimo,razumemo i povezujemo. bez toga je sve kula od karata  :wink:
biranje asistenta je nezahvalan posao,ja to shvatam.nije lako profesorima...ali to vec nije ni pocetak a ni kraj problema...

sta kad student koji uci da nauci dodje na predavanje,a tamo neko ko prelistava sladove?!
:namcor
i ne zna da odgovori na pitanje koje seze van njegovog predmeta!

ko je njega birao za asistenta nekada...? i po kom kriterijumu... :roll:

Bred

Quote from: pig_am_am on 22-11-2007, 14:56:36
ko je njega birao za asistenta nekada...? i po kom kriterijumu... :roll:

e ovde je to krucijalno pitanje. znaci prosek nije parametar apsolutno ni za sta.  :wink:

Maslacak

Ne bih rekla da nije kriterijum BA© niza¹ta.
Kao ¹to je zoe rekla... to znaèi da potpuno nipoda¹tava¹ profesore kao ljude koji treba da donesu odluku o tome koliko neko zna i to znanje vrednuju ocenom. Moj prosek iz moje perspektive najobjektivnije moguæe oslikava moje znanje i stav. Nikad nisam bila desetka¹, kao ni odlika¹ sa svim peticama. Ali sam uvek bila dosta dobra...a i 9 mi je sreæan broj :>
Ako pogledate realno... nemojte mi molim vas reæi da ljudi koji reðaju samo ¹estice, i samo gledaju kako da s minimumom otkaèe svaki predmet mo¾da ipak pucaju od znanja i razumevanja i ljubavi prema materiji.
Takoðe znam ljude koji puno uèe, ali dobijaju ni¾e ocene, jer se iz nekog razloga zbune, blokiraju, nisu dobro razumeli, ne znaju ¹ta ih profesor pita... ne umeju da iska¾u svoje znanje pred profesorom. Mislite da bi oni bili dobri profesori jednog dana?

Neko ko pogre¹i u biranju asistenta meðu ljudima sa visokim prosekom, jednako bi pogre¹io i meðu ljudima sa niskim... Da ne govorim koliko je t¹ko, nemoguæe, proceniti koliko je neko dobar pedagog i kao mlad, a ne za 20ak godina kad mu mo¾e sve doæi preko glave...

Naravno da postoje ljudi, kao Nata¹a, koji su o¹teæeni tim kriterijumom. Ali mislim da je to ipak manjina. Inaèe mislim i da je 8.0 takoðe vrlo prihvatljiv prosek, ja bih spustila granicu, al ko mene pita :K

Adonis_Vernalis

#34
Osmica je upravo vrh zvona Gausove krive normalne raspodele. To bi moglo da znaci: najveci broj studenata, u idealnom slucaju, morao bi da ima prosecnu ocenu oko osam. Ekstremno losih i ekstremno dobrih ima do 2 % na svakom kraju ove skale. Mene interesuje desna polovina zvona Gausove krive, jer je najveca verovatnoca da cu iz (ipak) reprezentativnog uzorka "prosejati" sebi dobrog kandidata. Ocena je ipak dobar polazni kriterijum.

Sto se Natase tice, odnosno ne konkretno nje kao osobe, vec kao personifikacije svih onih koji su joj slicni, moglo bi se reci da joj je ipak - ali ovo uzmite jako generalno, jer ne znam detalje njenog "slucaja" - ponestalo upornosti i samopouzdanja. Niko joj ne moze zabraniti da podnese dokumenta ako ima prosek 8,00. Barem da podnese dokumenta moze! Da li ce biti izabrana - ne znam, ali kao neko ko ispunjava sve kriterijume konkursa - ona moze da konkurise. A na rekla-kazala vise da ne obraca paznju.

Dalje, vestina drzanja predavanja i vezbi je ipak - vestina, koja se, kao i vestina voznje bicikla - uci. Inace ne bi postojali pedagoski fakulteti. Talenat je dobrodosla olaksica, intuicija i sposobnost empatije takodje, ali iza dobrih predavaca stoji ogroman rad, koji se ne vidi. Iza losih ne stoji taj i takav rad, sto se i vidi.

(Molim nadlezne da se spoje ova i prethodna poruka, jer nije bilo moguce urediti istu)...

pig_am_am

istina.
ali,kako neko da ne posustane,da ne izgubi entuzijazam,kad dodje u situaciju da uziva na desetak predavanja od tridesetak mogucih?
a verujem da je vecina studenata dosla na fakultet sa desetoro sirom otvorenih ociju i usiju.

ja znam da je ovo o cemu pisem,nesto sto je sire od teme,
i ne zelim da vas sad uhvatim za ruke pa u vrzino kolo...

jeste, treba da se gleda prosek. jeste,ne moze se imati dobar prosek bez razumevanja gradiva. jeste, profesoru nije lako i mora da vrsi selekciju.

ali,maslacak,mislis li ti da su profesori koji se zbune na predavanjima (cak i dok citaju slajd,a ne daj boze jos ako nesto pitas) odgovarali brilijantno ispit?
ta vestina predavanja mi nekako dodje kao nadogradnja vestine odgovaranja.

nemojte da se ljutite na mene. nemam nikakvog interesa,ne treba mi veci prosek i tako to. pokrece me da dizem prasinu (:K) samo razocaranje predavanjima i posvecenosti profesora i asistenata studentima (zaista cast izuzecima).
i ni to ne govorim zbog sebe. ja mogu ovako jos godinu dve,posle cu biti apsolvent... sta i da me jos malo ispale za koja predavanja (a ja trcala sa bezanije preko gazele i pukla brdo para na taksi jer znate vec situaciju-kasne autobusi-kasnis ti ...bla bla ...al to je opet moja stvar),sta i da mi jos koju vezbu niko ne pokaze...ma sama cu (tako mi je cak i lakse).

o ljudima koji gledaju da otkace svaki predmet sesticom necu da pisem,neka njih na miru,oni nemaju veze sa pricom.
necu ni o onima koji imaju dobar prosek zasluzeno...
ali zasto svi ignorisemo ljude koji se zale da im profesori prepisuju ocene?
jel im verujete?

(e,nije! bas nisam jedna ot tih!:>
zaista nisam,mogu da vam pokazem indeks:>)

samo recite... da li im verujete?

willie the scot

da se ne lazemo i ne uvijamo previse...

ocena je odraz znanja i razumevanja. ocena je odraz odlucnosti u izboru onog sto zelis u zivotu.
ocena je odraz organizovanosti i mogucnosti multitaskinga. ocena je na kraju odraz inteligencije jer je ona potrebna da se sebi objasne gore navedene stvari i da ih pojedinac prihvati.

ne postoji osoba koja ISKRENO zeli da bude naucni radnik i ima realan potancijal za to,a koja ne moze da ostvari prosek 9.0. u to sam ubedjen, i oko toga nema rasprave.

naucni rad je, koliko sam skapirao, ogromno odricanje, zelja i odlucnost. ako ovo niste imali tokom studija mala je verovatnoca da cete nekim cudom to steci posle.

ovako razmisljaju profesori i cini mi se, ma koliko mi se to ne svidja, da su potpuno u pravu.

pig_am_am


Darker

E ovako... tema je poèela sa tim da li dr farmacije ima neke povlastice u radu u apoteci u odnosu na "obiènog", pa je prerasla u ispitivanje validnosti ocenjivanja...
Rekao bih prvo ne¹to o radu u apoteci. Igrom sluèaja poznajem jednog vlasnika apoteke. U kojoj je godinama kao apotekar radila ¾ena sa diplomom poljoprivrednog faxa. Vi¹e ne radi zbog zakona itd. Po reèima vlasnika, to je najbolji farmaceut kog je ikada imao! A ni tehnièari nisu lo¹i( sa zavr¹enom srednjom ¹kolom!)
Toliko o validnosti i ocenjivanja i fakulteta i prijemnog ispita i sistema obrazovanja u na¹oj zemlji uop¹te!!!
Nije èudo ¹to nostrifikacija diplome u bilo kojoj stranoj zemlji podrazumeva studiranje od poèetka (karikiram, ali nisam daleko od istine, zar ne?)

Bili su ljudi po Amer'ci, znaju njihov sistem... poenta je, koliko ih skapirah, da su ti VRATA OTVORENA ZA SVE, samo ako hoæe¹, ima¹ ¾elje i entuzijazma...
A kod nas, da bi uèestvovao u nauènom radu na faxu (¹to bi trebalo da bude OBAVEZA TOKOM STUDIRANJA) postoje uslovljavanja! :wall:

Sistem nije dobar. U okviru tog sistema, najbolji kriterijum koji postoji jeste index. I ne samo najbolji, jedini zakonski kriterijum, ako sam dobro razumeo...
©to znaèi-budite kivni na sistem, menjajte ga, profesori nisu savr¹eni, ali od njih to nikad ne bi trebalo oèekivati!!! Ne daj bo¾e  da me ocenjuje kompjuter ikada :K Ako razumete ¹ta hoæu da ka¾em...

Bred

Quote from: willie the scot on 24-11-2007, 15:21:58

ocena je odraz znanja i razumevanja. ocena je odraz odlucnosti u izboru onog sto zelis u zivotu.
ocena je odraz organizovanosti i mogucnosti multitaskinga. ocena je na kraju odraz inteligencije jer je ona potrebna da se sebi objasne gore navedene stvari i da ih pojedinac prihvati.

ne postoji osoba koja ISKRENO zeli da bude naucni radnik i ima realan potancijal za to,a koja ne moze da ostvari prosek 9.0. u to sam ubedjen, i oko toga nema rasprave.

Wili, reci da si ovo ozbiljno mislio?:face:

willie the scot

ja nisam dobar student, da ne bude zabune, ne pisem ovo iz snobovske perspektive nekog jaceg ko zeli da stavi slabije gde im je mesto.

ne mislim da treba da postoji potpuna zabrana za ljude koji imaju manji prosek, a zele da se bave naucnim radom. jasno je takodje da neko ko sprema ispite da dobije 6 ne treba sebe da vidi u predavackoj ulozi.

ipak, ocene nesto govore o toj osobi, vrlo su relevantne i treba ih uzeti u obzir.

zao mi je sto ne mozete da budete brutalno iskreni prema sebi i priznate ovo.

Natasa

Nemam nista protiv uzimanja mene kao primer i ne shvatam ga pogresno.

I sama kada bih birala bih gledala Gausovu krivu i desni ugao (odlicno poredjenje). O pedagogiji da ne pricam, potpuno se slazem. Zato i svaki asistent ne pocne odmah da radi ogromne stvari vec je "na probi".

Sto se mene konrektno tice, nisam odustala od trazenja, ali podnosenje aplikacije ne postoji jer na sajtu fakulteta ne pise da su potrebni asistenti i saradnici. Kada odem na institut uvek se kaze pogledajte kada imamo konkurs. Sto je ok i razumem. No ti konkursi se ne pojavljuju, bar ih ja ne vidim. Samo cujem da je neko primljen u medjuvremenu.

No, kao sto pretpostavljam da se slazemo svi - ne treba odustajati od svojih iskrenih ciljeva, ali treba imati nacin za sve sto radis i iza cega stojis. Maltretiranje profesora da vas primi je u najmanju ruku neukusno, a stajanje sa strane i cekanje da nesto padne sa neba je nadrealno glupo (u najmanju ruku).

pozzz

Adonis_Vernalis

Quote from: Darker on 25-11-2007, 11:53:30

Rekao bih prvo ne¹to o radu u apoteci. Igrom sluèaja poznajem jednog vlasnika apoteke. U kojoj je godinama kao apotekar radila ¾ena sa diplomom poljoprivrednog faxa. Vi¹e ne radi zbog zakona itd. Po reèima vlasnika, to je najbolji farmaceut kog je ikada imao! A ni tehnièari nisu lo¹i( sa zavr¹enom srednjom ¹kolom!)
Toliko o validnosti i ocenjivanja i fakulteta i prijemnog ispita i sistema obrazovanja u na¹oj zemlji uop¹te!!!


Hm. Molim obrazlozenje i konkretan odgovor na pitanje: kakav kriterijum dobrog, boljeg i najboljeg farmaceuta vlasnik pomenute apoteke ima?

Pomenucu nekoliko mogucih odgovora, u formi potpitanja, bez zelje da ista prejudiciram. Zvaku s pacijentima? Pa svako ko je iole komunikativan moze da se spajta bilo s kime i da svima bude just fine. Lojalnost gazdi? Poslusnost? Nepostavljanje pitanja? Svaki dinar ostaje u kasi? Ne trazi povisicu, jer je bila zadovoljna bilo kojom platom? Ne trazi topli obrok i markicu? Ne kaci se sa lekarima? Nece da ide na kongrese i seminare? Ima poodraslu decu, pa ne trazi bolovanja zbog njihovih sarlaha i rubeola? Sta je dobar farmaceut (a ona cak ni farmaceut nije bila)? I na kraju - sta je vlasnik apoteke? Farmaceut?

Darker

Ovako, Ni¹ta od ponuðenih odgovora :wink:
Znanje! Samo i iskljuèivo znanje :wink: I naravno ¾vaka sa pacijentima, ali d¾abe ¾vaka ako ne zna koji lek gde i za ¹ta :wink: Ostalo je sve pod razno...
A odakle joj znanje? To je veæ pitanje za nju, moja poenta je da je i validnost FAKULTETA relativna, a ne validnost OCENE :wink: Prihvatam da mo¾da 10 000 ostalih studenata poljoprivrednog faxa mo¾da ne bi moglo tako da se snaðe u ulozi farmaceuta, ali ako je mogao jedan...
I sami znate koliko su relativne recimo ocene studenata profesorima :wink: Za¹to mislite da nema tamnih primera i sa va¹e strane? Nikad niste bili o¹teæeni za ocenu?
Zato podr¾avam prièu da iako jedini "zakonski" kriterijum, index nije nu¾no i najbolji kriterijum :wink:

Adonis_Vernalis

#44
OK. Zato je uvedena Bolonja, pa ce se sada znanje, samo i iskljucivo, prosiriti strukom. Za koju godinu, naravno. Do tada, struko moja, grcaj u neznanju.

Salu na stranu. Nisam ni jetak, ni zlonameran.

Ako se u sobu zatvorim 6 meseci i okruzim se knjigama, verovatno cu postati jako dobar agronom, a da njivu nisam ni video. Ziv covek moze sve da nauci...

Sve je, prema tome, u zivotu relativno. I jeste tako, zaista. Ali, to onemogucava funkcionisanje sistema, pa i samog drustva. A sa Bakunjinom je jos XIX vek raskrstio.